Селена Гомез - От Дисни звезда до първата жена с над 4 милиона последователи в Инстаграм

Селена Гомез - От Дисни звезда до първата жена с над 4 милиона последователи в Инстаграм

Как започва всичко

Селена Гомез (Selena Gomez) е едно от най-популярните имена в световен мащаб и има защо - докато повечето от нас избират едно нещо, с което да се занимават, нейните таланти обхващат широк спектър от творческа дейност. Кариерата на младата дама започва още на 10-годишна възраст, а най-голям успех ѝ носи главната роля сериала на Дисни “Магьосниците от Уейвърли плейс”. Четирите солови албума на Селена са показател и за нейните певчески умения, а от няколко години тя е и успешна бизнес дама със собствена линия козметика.

Много хора се заблуждават, че Селена е с испански произход заради нестандартната си фамилия, но всъщност баща ѝ е мексиканец, а майка ѝ е с италиански корени. Селена Мари Гомез се ражда на 22 юли 1992г. в Тексас, когато майка ѝ е едва на 16 години.

Селена е отгледана от майка си в бедност и лишения. Актьорската професия на родителя ѝ събужда нейния интерес към актьорското майсторство и тя стартира кариерата си през 2002г. С участието си в детското шоу “Барни и приятели”. Следва големия пробив в сериала “Магьосниците от Уейвърли плейс”, както и главната роля в игралния филм “Още една история за Пепеляшка”. Тя записва и три песни за саундтрака на филма, което дава тласък на музикалната ѝ кариера.

 

Успехите не свършват дотук 

На 16-годишна възраст Гомез подписва договор с Холивуд Рекърдс и основава поп-рок групата Selena Gomez & The Scene. Бандата издава три албума - Kiss & Tell (2009), A Year Without Rain (2010) When The Sun Goes Down (2011), а през 2012г. обявява разпадането си.

Младата звезда основава и своя продуцентска компания, наречена July Moon Productions. Амбициите ѝ са да издаде два филма, единият от които е базиран на романа “13 причини защо” и разказва историята на гимназистка, която се самоубива в следствие на училищен тормоз. Нито един от двата филма не вижда бял свят, но години по-късно, през 2017г., Селена става продуцент на популярния сериал по романа.

След финала на сериала, направил я звезда, младата актриса прави епизодични появи в други Дисни шоута, а фокус на кариерата ѝ са филмите. Най-успешните такива с нейно участие са Rudderless (2014),  The Fundamentals of Caring (2016) и A Rainy Day in New York (2019). Изненадващо за феновете е продължаването на музикалния път на звездата след разпадането на групата ѝ. Селена се фокусира върху соловата си кариера и до 2020г. издадени албума като самостоятелен изпълнител - Stars Dance (2013), Revival (2015) и Rare (2020). Най-популярните парчета от тях са Come & Get It, Kill Em with Kindness, Hands to Myself и Lose You to Love Me. 

През 2021г. Селена издава четвъртия си самостоятелен албум - Revelación, който съдържа песни на английски и испански език и се различава жанрово от всичко, създавано от певицата до момента. Ако предишните ѝ албуми са с поп-рок звучене, този обединява регетон, електропоп, латино и R&B нотки.

 

Невинаги всичко е розово

Животът на Селена Гомез изглежда сбъдната мечта - успешна актьорска и музикална кариера, десетки награди и милиони фенове. В реалността обаче нещата не са единствено цветя и рози и славата носи своите последици. 

В началото на 20-те си години, Селена е диагностицирана с лупус - автоимунно заболяване, което няма лечение, и може да засегне всеки телесен орган, най-често сърцето или бъбреците. През 2017 г., в следствие на усложнения от заболяването, звездата претърпява трансплантация на бъбрек. Донор е нейна близка приятелка - актрисата Франша Рейза.

Подобно на много други звезди, докоснали се до славата още от ранна детска възраст, Селена страда от психически заболявания и открито говори за своите проблеми с депресията и тревожността. Преди 3 години тя сподели публично, и че е диагностицирана с биполярно разстройство. В документалния филм от 2022г. Selena Gomez: My Mind & Me, звездата разказва за пътя си към успеха и негативните последици, с които се сблъсква по него.

 

Най-популярната личност в Инстаграм

През 2016г. Инстаграм акаунтът на Селена става първият в платформата, достигнал 100 милиона последователи. Тежестта на това постижение и редицата негативни коментари по адрес на звездата я карат да се оттегли от социалните мрежи в името на менталното си здраве. В началото на тази година Селена направи своето завръщане в платформата и наскоро достигна 400 милиона последователи, което я направи най-следваната жена в Инстаграм, надминавайки Кайли Дженър и нейните близо 390 милиона.

Една от причините Селена да избягва Интернет пространството, е и войната с модела Хейли Бийбър - една нестихваща драма, породена не толкова от конфликт между двете дами, колкото от тяхната аудитория и феновете, които обвиняват Хейли, че е откраднала Джъстин Бийбър от Селена. В продължение на осем години двамата са във връзка, изградена от неколкократни раздели и събирания, а съвсем скоро след поредния финал, Джъстин предлага брак на Хейли и двамата се омъжват още в същата година.

Двете дами постоянно отричат да има каквото и да било напрежение помежду им, и преди няколко месеца дори позираха заедно на светско събитие, за да потвърдят това. Дори и тази им постъпка обаче не успя да успокои общественото мнение и в началото на месец март тази година Селена споделя в социалните си профили, че Хейли се е свързала с нея във връзка със смъртни заплахи, отправени по неин адрес, и по никакъв начин не толерира този негативизъм. Малко след случаят Хейли разкрива, че от началото на годината изпитва проблеми с психичното си здраве, предполагаме породени от изкуствено създадената драма между звездите.

 

Козметика с послание

Днес Селена Гомез в никакъв случай не е загърбила кариерата си на актриса и музикант, но отскоро я виждаме и в ново поприще на предприемач и собственик на бизнес. След издаването на третия ѝ студиен албум - Rare (2020), звездата лансира козметичния бранд Rare Beauty. Посланието на марката е разбиване на приетите стандарти за красота и съвършенство и идеята, че всяка жена е красива. Дейността на бранда е обвързана с редица инициативи за образование и психично здраве. Това, което прави продуктите уникални, е тяхното разнообразие и достъпност - предлагат се 48 нюанса фон дьо тени и коректори, а опаковките са специално създадени така, че да бъдат лесно използвани дори от хора с увреждания.

Въпреки собствените си здравословни проблеми, Селена Гомез не спира да се раздава за останалите във всеки аспект от работата си. Посланията в творчеството ѝ, идеята на козметичния ѝ бранд и всички каузи и инициативи, в които се включва и подкрепя, са доказателство за несломимия ѝ дух и безрезервната доброта, която се крие в нея.

 

Автор: Мария-Никол Косева

https://nikolbloom.wixsite.com/dailydoseofmanny

 

Автор: Admiral Newspaper Admiral Newspaper 27 Пъти прочетена

0 коментари

Оставете коментар

Най-четени

Прочети още:

Авторски фотографии за добра кауза

Авторски фотографии за добра кауза

Репортажи
Какво се случва в Къщата на Инфлуенсърите Сезон 2

Какво се случва в Къщата на Инфлуенсърите Сезон 2

Шоубизнес